Przejdź do zawartości

Potrawy i składniki wychładzające organizm, których lepiej unikać zimą.

Zima to czas, kiedy musimy zwracać uwagę na dietę nie tylko ze względu na „zdrowe odżywianie”, ale też dieta może przyczyniać się do wychładzania organizmu. Aby uniknąć takiej sytuacji warto poznać potrawy i produkty, które zimą lepiej spożywać w minimalnych ilościach.

  • Cytrusy

Zdecydowanie należy zrezygnować ze świeżo wyciskanego soku z cytrusów na śniadanie w okresie zimowym. Cytrusy, jeśli już bardzo mamy na nie ochotę, jemy po obfitym ciepłym posiłku, wtedy pomagają w trawieniu

  • Banany

Może to dziwić, ale banany również wychładzają organizm, tak jak wszystkie egzotyczne owoce. Aby w zimie banany nam służyły, możemy je wrzucić do porannej jaglanki lub owsianki i gotować razem przez dłuższy czas. Możemy też przygotować je na ciepło z masełkiem i rozgrzewającymi przyprawami, wtedy mamy cudowny deser.

  • Kiwi

Podobnie jak owoce wyżej wychładza organizm i jemy je, jeśli bardzo chcemy, raczej na deser w niewielkiej ilości.

  • Sałaty i sałatki szczególnie te z pomidorami, ogórkami lub innymi surowymi warzywami.

Same surowe warzywa bez łączenia ich z ciepłym, gotowanym posiłkiem będą znacznie wychładzać organizm. Istnieją wersje zimowe sałatek, takie które mimo koloru zielonego zawierają też składniki odpowiednie dla naszego organizmu w zimie, czyli np gotowane lub zapiekane warzywa. Zimą zatem lepiej jeść surówki, kiszonki.

  • Nabiał w postaci serków, twarogu, jogurtów.

Niestety zimą nabiał może znacznie osłabić odporność organizmu. Istnieją jednak sery, które z powodzeniem możemy zapiekać i przyrządzać na ciepło i takie powinniśmy wybierać w okresie zimy.

I wtedy ho ho ha zima nie będzie taka zła:)

 

 

Komentarze Facebook

Pin It on Pinterest

Share This