Przejdź do zawartości

2 krok do młodej i jędrnej cery – zdrowa dieta

Zdrowa dieta, bogata w substancje odżywcze i antyoksydanty jest jednym z kluczowych czynników, który ma wpływ na to jak starzeje się nasz organizm i cera. Nutrikosmetykiem może być wszystko to co jesz. Dla tych którzy dopiero odkrywają zalety zdrowego, naturalnego odżywiania lub nie wiedzą, od czego zacząć parę wskazówek, jak zwykłą dietę zamienić w zdrową, wspomagającą nasz organizm. 👍
• Pij dobrej jakości, zasadową wodę, naturalne soki owocowe, koniecznie takie, które są robione chwilę przed spożyciem, bo tylko takie mają aktywne witaminy; po około 20 minutach świeżo wyciskany sok traci już swoje wartości odżywcze.
• Unikaj:
– słodyczy i cukrów prostych, które znajdziesz w białym pieczywie, białym ryżu i makaronie;
– wszelkiej przetworzonej, chemizowanej, dobrze opakowanej i z długą datą przydatności do spożycia żywności;
– takich produktów jak chipsy, gotowe potrawy do mikrofalówki, produkty z puszki itp.
• Zrezygnuj ze słodkości w postaci batoników, czekoladek, cukierków, konfitur, gazowanych napojów, słodzonych płatków śniadaniowych oraz słodzenia herbaty i kawy (…) Nie musisz rezygnować z czarnej czekolady. Kawałek ciasta domowej roboty, jak najbardziej naturalnego i z tych mało słodkich jest wyjątkiem.
• Dbaj o to aby w Twojej diecie było pełnoziarniste pieczywo, makarony, kasze i brązowy ryż.
• Ogranicz spożycie produktów z białej mąki oraz czerwonego lub tłustego mięsa, zup na zasmażkach, tłuczonych ziemniaków z ciężkimi sosami oraz potraw ciężkostrawnych jak bigos czy sałatki z majonezem.
• Także potrawy fast food, tanie, „napompowane” wędliny, potrawy smażone na głębokim tłuszczu, jak np. frytki, powinny być z twojej diety (…) wyeliminowane.
• (…) Zwiększ spożycie warzyw i owoców. Bardzo dobrze, gdy na twoim talerzu będzie zielono i kolorowo od warzyw w różnej postaci: surowych, gotowanych, duszonych. Gotuj warzywa tak, żeby nie były przegotowane i aby zachowały jak najwięcej wartości odżywczych. Jeśli nie masz dostępu do warzyw eko, to myj warzywa i owoce przed zjedzeniem w wodzie z kilkoma łyżkami białego octu i sody oczyszczonej. One niszczą w dużym stopniu chemiczne substancje stosowane do nawożenia roślin. Wybieraj lokalne owoce. Te najbardziej wspomagające organizm to czarne jagody, maliny i wiśnie. Cytrusy i jabłka jedz w okresie jesienno-zimowym.
• Pij zieloną herbatę. Nie tę z torebki, ale prawdziwą, parzoną, w temperaturze 75oC, dobrej jakości. To wspaniały antyrakowy napój. Zredukuj picie rozpuszczalnej kawy z mlekiem. (…)
• Zacznij stosować zioła i przyprawy w kuchni także takie, które działają antyoksydacyjnie. Jedną z nich jest kurkuma. Aby jednak ją uaktywnić do działania, musisz ją połączyć ze zmielonym pieprzem, ostrą papryką lub dobrej jakości olejem (np. lnianym lub z ostropestu plamistego – wyłącznie tłoczonym na zimno).
• Zwiększ spożycie produktów zawierających dobre kwasy tłuszczowe: ryby morskie, oleje roślinne tłoczone na zimno, np. lniany, jaja z chowu wiejskiego lub ekologicznego, warzywa w zielonym kolorze.
A oprócz diety dużo się uśmiechaj, śmiej całym sobą oraz korzystaj z każdej okazji aby przebywać na świeżym powietrzu, bo ruch + natura to kolejny niezastąpiony składnik odmładzający😊
(cześć wskazówek pochodzi z książki, Przeżyć raka. Przewodnik dla chorych i ich bliskich. Autor: Justyna Sobolewska-Noel).

Komentarze Facebook

Pin It on Pinterest

Share This